طراحی کاتالوگ الکترونیکی

طراحی کاتالوگ الکترونیکی

اینکه تصمیم به داشتن یک کاتالوگ الکترونیکی گرفته اید و به فکر طراحی کاتالوگ الکترونیکی افتاده اید، یک خبر خوب برای شما و کسب و کارتان داریم. اساساً مزیت های کاتالوگ های الکترونیکی آنقدر جذاب است که ثابت شده با استفاده درست از آن، متوجه ارزش چیزی که در اختیار دارید، خواهید شد.

 

روش طراحی کاتالوگ الکترونیکی :

طراحی کاتالوگ الکترونیکی کار ساده ای است، اگر بتوانید همه پیش نیاز های مربوطه را رعایت و پیش بینی کنید. اگر همچنان ترجیح می دهید، میلیون ها تومن برای طراحی و چاپ کاتالوگ هزینه کنید و این را چیزی بدیهی می دانید، پیشنهاد می کنیم به مقاله مقایسه کاتالوگ چاپی و دیجیتالی حتماً سری بزنید، اما اگر تصمیم شما برای داشتن یک کاتالوگ الکترونیکی قطعی است، با انجام چند مرحله مهم می توانید صاحب یک کاتالوگ الکترونیکی موثر شوید و با آن تولید ثروت را در کسب و کارتان تجربه کنید.

 

تعریف گروه بندی مورد نیاز در کاتالوگ الکترونیکی

  • محصولات و خدمات خود را منظم کنید؛ آنگونه که می خواهید به مخاطبانتان ارائه دهید.
  • یکی از اصلی ترین کارهایی که به عنوان یک صاحب کسب و کار لازم است، انجام دهید تهیه ساختاری درست از ارائه خدمات و یا محصولات شما خواهد بود.

اگر بخواهید با مخاطبان خود، از خدمات و محصولاتتان صحبت کنید، آن ها را به چه شکل، طبقه بندی و تقسیم می کنید؟

در مشخص کردن نوع این طبقه بندی همیشه می توان از ۲ رویکرد استفاده کرد، محصول و مخاطب. برای طراحی کاتالوگ الکترونیکی نحوه ارائه محصول یا خدمات خود را به صورت ساختار درختی آماده کنید.

 

امکانات مورد نیاز در کاتالوگ الکترونیکی

قابلیت های مورد نیاز را فهرست و امکان سنجی کنید. اینکه چه قابلیت ها و امکاناتی برای نمایشی تاثیرگذار به مخاطب نیاز دارید، موضوع مهمی است، اما بهترین کاری که برای طراحی کاتالوگ الکترونیکی مورد نیاز است، تنظیم امکانات و قابلیت ها براساس نیاز مخاطبان است. شما به عنوان صاحب کسب و کارتان، بهتر از هر کسی می دانید که چه امکاناتی برای مخاطبانتان لذت بخش خواهد بود، آن ها را فهرست کنید.

 

ساخت کاتالوگ الکترونیکی

 

سبک کاتالوگ الکترونیکی خود را انتخاب کنید

طراحی کاتالوگ الکترونیکی می تواند توسط پلت فرم های مختلفی انجام شود. نرم افزار های طراحی کاتالوگ الکترونیکی مثل Multimedia Builder یا Adobe Flash یا کاتالوگ ساز های آنلاین همه شما را به نسل های مختلفی از کاتالوگ الکترونیکی می رسانند. اینکه از کدام برای طراحی کاتالوگ الکترونیکی استفاده کنید، یک تصمیم مهم است و می تواند روی میزان ارسال و انتشار شما و در نتیجه میزان سود و بازگشت سرمایه شما تاثیر بگذارد.

مجموعه ما مبتکر جدیدترین و کاربردی ترین نسل از کاتالوگ های الکترونیکی در ایران است و کاتالوگ های الکترونیکی ما با نام کاتالوگ هوشمند (SmartCatalog) در بازار شناخته می شوند.

اگر می خواهید که با نسل های مختلف کاتالوگ های الکترونیکی و مزایا و معایب آن ها آشنا شوید، حتماً مقاله انواع کاتالوگ های الکترونیکی ما را مطالعه کنید.

 

تجربه کاربری و واسط کاربری را آماده کنید

وقتی در مورد تعامل مخاطبان شما صحبت می کنیم، باید به تجربه کاربری و واسط کاربری دقت ویژه ای داشته باشید. اینکه امکانات کاتالوگ شما به چه شکل و چه ظاهری در اختیار مخاطبان شما قرار بگیرند، بسیار مهم است. همیشه سعی کنید از بهترین تیم ها و یا اشخاص برای طراحی تجربه کاربری و واسط کاربری کاتالوگ الکترونیکی استفاده کنید. هیچ چیزی دلسرد کننده تر از یک کاتالوگ نامفهوم به لحاظ امکانات و یا ظاهری نازیبا وجود ندارد و در نظر گرفتن ظرافت های مربوط به تجربه کاربری و واسط کاربری می تواند، موفقیت و یا شکست کاتالوگ الکترونیکی شما را در بازاریابی و فروش معین کند.

اگر دوست دارید درباره اهمیت تجربه و واسط کاربری (Ux , Ui) اطلاعات بیشتری داشته باشید، مقاله تجربه کاربری Ux چیست؟ و واسط کاربری Ui چیست؟ را مطالعه کنید.

 

آینده نگری را فراموش نکنید

اساساً یکی از بزرگترین فرصت های کاتالوگ های الکترونیکی رفع محدودیت های معمول در کاتالوگ های چاپی و سنتی است. یکی از بزرگترین مزیت های کاتالوگ های الکترونیکی، به روز رسانی آن ها است. طراحی و اجرای کاتالوگ های الکترونیکی باید به صورتی انجام شود که قابلیت به روزرسانی هایی مثل حذف صفحات، اضافه شدن صفحات را در خود داشته باشد. این موضوع یعنی داشتن آینده نگری در مورد نحوه طراحی و اجرای کاتالوگ الکترونیکی.

عده زیادی با کپی برداری از پلت فرم هایی مثل اسمارت کاتالوگ، اقدام به طراحی کاتالوگ الکترونیکی می کنند، اما مهمترین موضوعی که ممکن است در آینده برای آن ها مشکل ساز شود، به روز رسانی و انجام اصلاحات در آن است.

داشتن یک کاتالوگ الکترونیکی جذاب و کاربردی که با افتخار بتوان آن را منتشر کرد، نیاز همه کسب و کارها می باشد، اما رعایت و تأمین موارد بالا شاید چالش های مخصوص به خود را داشته باشد. ما در شرکت هوشمند مشاور آسیا همه امکانات و زیر ساخت ها را برای رساندن شما به یک کاتالوگ الکترونیکی کاربردی و تاثیر گذار پیش بینی و آماده کرده ایم.

داشتن یک کاتالوگ الکترونیکی استاندارد و کاربردی که تاثیرات آن چه در بخش فروش اثبات شده باشد و چه در صرفه جویی در پول و زمان شما، یکی از مهمترین الزامات برای رشد و پیشرفت بازار امروز است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *