صرفه های اقتصادی اسمارت کاتالوگ چیست؟

صرفه های اقتصادی

هزینه های آماده سازی و چاپ کاتالوگ گاهی توجیح خود را از دست می دهند. صرفه های اقتصادی اسمارت کاتالوگ همیشه یکی از دلایل مهمی است که باعث می شود، تصمیم گیری برای داشتن یک کاتالوگ الکترونیکی جدید و بروز مانند اسمارت کاتالوگ کار ساده تری باشد.

استفاده از کاتالوگ های چاپی برای معرفی و تبلیغ محصولات و یا خدمات شما همیشه با هزینه های تجدیدپذیر همراه خواهد بود. در این مقاله می خواهیم به صرفه های اقتصادی اسمارت کاتالوگ با جزئیات بیشتری بپردازیم و طبق فرمول های اثبات شده، این موضوع را بررسی کنیم.

 

صرفه اقتصادی چیست؟

صرفه اقتصادی یک بسته پیشنهادی، زوایای مختلفی دارد. ممکن است یک بسته پیشنهادی باعث کاهش هزینه های شما شود و یا باعث افزایش ثروت ( فروش ) سازمان شما شود. صرفه های اقتصادی اسمارت کاتالوگ طبق معیارها و تعاریف علوم اقتصادی در کسب و کارها، موضوعاتی مشخص و قابل اثباتی هستند.

 

صرفه های اقتصادی اسمارت کاتالوگ

قطعاٌ در جریان هزینه آماده سازی کاتالوگ چاپی هستید. هرچقدر هم به دنبال راه های کاهش هزینه چاپ کاتالوگ باشید، باید قبول کنید که کاتالوگ چاپی شما یک فرآیند تولید بر اساس تیراژ است و بعد از تمام شدن کاتالوگ، مجدد مجبور به پرداخت هزینه برای تولید مجدد خواهید بود.

نکته دیگری که باید لحاظ کرد، این است که با توجه به نرخ تورم در هر مرحله از تجدید چاپ، معمولاً هزینه تولید به دلیل افزایش هزینه خدمات و کاغذ با درصدی افزایش همراه خواهد بود. این در حالی است که هزینه و قیمت تمام شده کاتالوگ و یا بروشور چاپی شما فقط هزینه چاپ و تولید آن نخواهد بود. اگر به دنبال هزینه تمام شده واقعی کاتالوگ و یا بروشور چاپی خود باشیم باید هزینه هایی مثل هزینه طراحی و گرافیک کاتالوگ، هزینه های حمل و نقل، هزینه انبارداری و نگهداری، هزینه های ارسال و محاسبه هزینه ضایعات را به دقت محاسبه کنیم.

 

صرفه اقتصادی چیست

 

صرفه های اقتصادی اسمارت کاتالوگ در چنین حالتی بسیار بدیهی خواهد بود:

  • شما فقط بابت طراحی و اجرای اسمارت کاتالوگ خود هزینه پرداخت می کنید.
  • این هزینه یکبار برای همیشه است و نیاز به تجدید هزینه و یا هزینه های ماهانه ندارد.
  • تیراژ اسمارت کاتالوگ محدود نیست، پس هرگز نیاز به تجدید اجرا و پرداخت مجدد هزینه نخواهید داشت.
  • ارسال و انتشار اسمارت کاتالوگ کاملاٌ کم هزینه است و از طریق مسیرهای دیجیتالی قابل نشر و ارسال است.

 

افزایش فروش با کاتالوگ های اسمارت

یکی از فاکتورهای مهم برای ایجاد صرفه های اقتصادی رسیدن به شاخص های مقیاس است. همه ما تعداد مشخصی از کاتالوگ را در یک رویداد مانند نمایشگاه و یا یک کمپین تبلیغاتی مصرف و به مخاطبانمان ارائه می کنیم. محاسبه اینکه بر اساس تعداد کل انتشار چه تعداد مخاطبی را به خرید و استفاده از محصولات و یا خدمات خودمان ترغیب کرده ایم تا حدودی نا مشخص خواهد بود؛ اما یک موضوع اثبات شده در این بین را نباید فراموش کرد که نسبت مخاطبان جذب شده با مجموع تعداد انتشار شما در ارتباط است.

اگر شما تا امروز در هر روز 200 عدد کاتالوگ چاپی به مخاطبان خود ارائه می کردید، امروز این عدد را  با داشتن اسمارت کاتالوگ می توانید به 10 برابر برسانید و توقع داشته باشید که نرخ تبدیل مخاطب به مشتری هم افزایش داشته باشد.

 

اسمارت کاتالوگ یک پیشنهاد جدید و کاملاً به صرفه است

فرض کنید به جای استفاده از صرفه های اقتصادی اسمارت کاتالوگ بخواهید روزانه 200 ورق A4 گلاسه 135 گرمی را که حاوی اطلاعات و معرفی محصولات و یا خدماتتان می شود را به مخاطبان خود ارائه کنید. بگذریم که چیزی که در این مثال آورده شده ( یک ورق A4 )، هیچ شباهتی به یک کاتالوگ تمام عیار و مخاطب پسند و موثر ندارد و بیشتر یک تراکت عادی و عمومی به حساب می آید؛ اما هزینه چاپ و تامین آن برای یک ماه ( 200 عدد در هر روز ) بر اساس قیمت امروز ( تاریخ انتشار مقاله )، حدوداً 4.500.000 تومان خواهد بود. اگر این کار را برای یک سال بخواهید به طور مستمر انجام دهید، با در نظر گرفتن نرخ تورم صفر درصد، مبلغ 54.000.000 تومان بابت تولید و چاپ یک برگه A4 کرده اید؛ البته باید هزینه های حمل و نقل و انبارداری و … هم به این هزینه اضافه شود.

در نهایت شما این هزینه را که به صورت حداقل محاسبه شده  است را، پرداخت خواهید کرد و مخاطبان شما هم به هر حال ممکن است با این برگه تبلیغاتی ارتباط برقرار کنند، اما می توانید این هزینه را برای یک کاتالوگ 20 صفحه ای محاسبه کنید و بر اساس همین نرخ انتشار حدس بزنید که چه بودجه ای را باید برای آن در نظر بگیرید.

 

تفاوت هزینه کاتالوگ چاپی و اسمارت کاتالوگ

اگر می خواهید با نحوه محاسبه هزینه یک کاتالوگ چاپی آشنا شوید مقاله نحوه محاسبه چاپ کاتالوگ را مطالعه کنید. در زمان انتشار این مقاله ( مرداد ماه 1400 ) هزینه خرید کاغذ گلاسه 22.000 تومان به ازای هر کیلوگرم بوده و امروز که این مقاله را منتشر می کنیم، این هزینه در حدود 51.000 تومان است. یعنی بیش از 100٪ افزایش قیمت!

در این مثال ساده به راحتی می توان متوجه صرفه های اقتصادی اسمارت کاتالوگ برای معرفی و تبلیغ محصولات و یا خدمات شد. امروز طبق آمارهای مربوط به پنل گزارش گیری اسمارت کاتالوگ، برندهایی هستند که به صورت میانگین در یک سال، روزانه 470 بار اسمارت کاتالوگ آن ها بازدید داشته. این نرخ از انتشار اگر برای یک بولتن‌ های چاپی صورت می گرفت، هزینه های خارج از تصوری را رقم میزد.

 

کوچ از کاتالوگ های فیزیکی به جدیدترین نسل از کاتالوگ های الکترونیکی

در نظر گرفتن صرفه های اقتصادی یکی از عواملی است که باعث می شود، هر کسب و کاری داشتن اسمارت کاتالوگ را جزو الزامات خود قرار دهد. مزیت های داشتن اسمارت کاتالوگ در بخش های مختلفی می تواند سودآور باشد. از بحث برندسازی تا بازاریابی های دیجیتالی و سنتی و … . مثل صید ماهی و زمان صید در این رابطه کاملاٌ صادق است و اگر داشتن یک کاتالوگ الکترونیکی تمام عیار را در کنار دیگر ابزارهای فروش و بازاریابی یک نیاز می بینید، برای سفارش آن اقدام کنید تا تاثیرات آن را در تجارتتان احساس کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *