قدرت و تاثیرگذاری عكاسی صنعتی و تبليغاتی

عكاسی صنعتی و تبليغاتی

در دنیایی که با گوشی های همراهِ دوربین دار و هزاران کلیک پر شده است، میزان اهمیت یک عکاسی خاص فراموش می شود. باید به خاطر داشته باشیم که هر کسی می تواند عکس بگیرد، اما هر عکسی برای کمپین تبلیغاتی ارزشمند نیست. کسانی که با مزایای عكاسی صنعتی و تبليغاتی آشنا نیستند، ممکن است متوجه این موضوع نباشند و منفعت کار کردن با یک عکاس تبلیغاتی را از دست بدهند.

 

چرا باید در عكاسی صنعتی و تبليغاتی سرمایه گذاری کرد؟

مخاطبان شما بصری هستند (یعنی بیشتر از راه دیداری ارتباط برقرار می کنند). برای موفق شدن در بازار تجاری امروز، کسب و کارها باید از طبیعت بصری آدم ها استفاده کنند؛ نه فقط این، بلکه به خاطر داشته باشید مخاطبان شما تیز بین هم هستند.

 

تاثیر عكاسی صنعتی و تبليغاتی

بازاریابان فقط چند ثانیه برای ایجاد یک تاثیر موثر، زمان دارند. فقط تصاویر و پیام هایی که برای دیده شدن، انتخاب شده اند می توانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند، آن ها در طول روز با پیام های بیشماری بمباران می شوند. ۴۰ سال قبل، مخاطبان روزانه در معرض ۵۰۰ پیام تبلیغاتی بودند. امروزه آن رقم به عدد ۱۰۰۰۰ پیام در روز رسیده است.

چه تعداد از آن ۵۰۰ تصویر یک ثاثیر عمیق ایجاد می کند که بتواند، در ذهن مخاطبان ماندگار شود؟ چه تعداد از آن ها می تواند به اندازه ایی توجه مخاطبان هدف و عام را به خود جلب کند که آن ها را برای خواندن محتوای تبلیغاتی وسوسه کند؟

این موضوع نیاز به مهارت یک عکاس تبلیغاتی دارد تا تصویری ایجاد کند که بتواند این توجه را تحت کنترل در آورد. تحقیقات اخیر درباره قدرت عکاسی تبلیغاتی این حقیقت را پر رنگ تر کرده است.

 

نکات مهم در عكاسی صنعتی و تبليغاتی

اگر به قدرت تصاویر در تبلیغات شک و تردیید دارید، با مطالعه نکات زیر این ابهامات رفع خواهند شد:

  • مقاله های با تصاویر مرتبط ٪۹۴ بیشتر از آن هایی که بدون تصویر هستند، بازدید می شوند.
  • مقاله های چاپی که همراه با تصاویر انتشار پیدا می کنند، ٪۱۵ بیشتر از مقاله های آنلاینی که فقط متن محور هستند، مخاطب جذب می کنند.
  • ٪۶۰ مخاطبان آنلاین، می گویند که آن ها مشاغلی را ترجیج می دهند که لیست خدمات آن ها همراه با تصاویر باشد.
  • بیشتر از دو سوم از خریداران الکترونیکی، گزارش می دهند که تصاویر محصولات یکی از مهم ترین دلایل آن ها برای تصمیم گیری در خرید است.

پر واضح است که، مشتریان بالقوه به احتمال زیاد محصولاتی را خواهند خرید که جزئیات آن را قبلاً دیده باشند، این بدین معناست که کسب و کارها به تصاویر خوب نیاز دارند. خب این موضوع این مطلب را هم می رساند که ما نیاز به یک عکاس تبلیغاتی داریم.

 

عکاس تبلیغاتی کیست؟

با به کار بردن تجربه های دقیق و کامل برای نورپردازی، زاویه تصویر و تکنیک های تبلیغاتی، عکاس به شرکت ها اجازه می دهد که به اهداف کمپین بازاریابی خود دست پیدا کنند. این ها البته برای رساندن پیام درباره محصول آن ها و ترغیب مشتریان برای خرید می باشد.

چه اتفاقی می افتد وقتی تصویری که با مصرف کنندگان به اشتراک گذاشته شده است، از کیفیت پایینی برخوردار باشد؟ شرکت یک پیغام اشتباه می فرستد. مشاغل نیاز دارند پیغام آن ها به یاد ماندنی باشد و به صورت مثبت ارائه شود.

بازاریابان می خواهند که بهترین قسمت برند خود را نشان دهند، اما یک عکس بد، بدترین آن ها را به نمایش می گذارد. بسیار ضروری است که عکس های حرفه ای و با کیفیت برای رساندن پیغام درست برای عموم استفاده شود. خنده دار است که بسیاری از شرکت ها تمایل دارند که میزان چشم گیری برای چاپ و انتشار کمپین های بازاریابی خود، هزینه کنند؛ اما برای سرمایه گذاری کردن در عکاسی تبلیغاتی، که باعث موفقیت کمپین های آن ها می شود، کوتاهی می کنند.

عکس های با کیفیت نامطلوب، با دیگران به اشتراک گذاشته می شود، که هیچ کار مفیدی برای بهبود تجارت انجام نمی دهد. این گونه تلاش ها وقت تلف کردن و بازگشت سرمایه شما بسیار ناچیز است.

 

عكاسي تبليغاتي

 

ارزش عکاسی تبلیغاتی

می خواهید شرکت شما چه پاسخ احساسی را، ایجاد کند؟ می شود گفت همه بازاریابان اهمیت این مفهوم را متوجه نمی شوند. یک عکس خوب می تواند باعث ایجاد احساس هیجان، اعتماد، عشق، آزادی و ترس در مخاطبان شود.

یک عکاس تبلیغات می داند چطور باید یک تصویر را بسازد تا باعث برانگیخته شدن احساس درست، برای دستیابی به اهداف بازاریابی شود. آن ها باعث توسعه اعتبار یک برند و ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه می شوند. چیزهای کمی نسبت به عکس، می توانند به طور موثری این کار را انجام دهند.

چنانچه شرکت ها بخواهند شیک و برجسته، قابل دسترس و دوستانه یا هیجان انگیر و نوع آور تصور شوند، عکاسان تبلیغاتی می توانند تصویر شرکت ها (اعتبار  آن ها) را با عکس های درست ایجاد کنند. برخی از شرکت ها عکس های کپی و عکس های عمومی (عکس های که در بین مردم زیاد استفاده شده) استفاده می کنند. این ها برای رساندن پیغام درست به مخاطب دچار شکست می شوند.

بدون کمک گرفتن از یک عکاس تبلیغاتی، بازاریابان شانس این را که در بهترین حالت ممکنه برند خود را به نمایش بگذارند را از دست می دهند. قرار دادن یک پیغام به یاد ماندنی بازاریابی در یک تصویر، میزان قابل توجه ای از تجربه را نیاز دارد که فقط عکاسان تبلیغاتی می توانند آن را در اختیار شما قرار دهند.

در پایان این مقاله میخواهم برای شما مثالی از ارزش عکس تبلیغاتی بزنم.

 

عكاسی صنعتی و تبليغاتی یک محصول جدید

وقتی که شرکتی یک محصول جدید را معرفی می کند، مهم است که دو چیز را برجسته کند. کمپین بازاریابی اول باید خود محصول را به نمایش بگذارد. تصاویر باید محصول را در فریباترین حالت ممکنه به روشنی و با جذابیت به تصویر بکشند.

دوماً، تلاش های بازاریابی باید نشان دهد چقدر زندگی با این محصول بهتر خواهد شد. مصرف کنندگانی که تصاویر محصولات را می بینند، باید قادر باشند ببیند که چطور این محصول مشکلات آن ها را حل می کند. عکاسان تبلیغاتی به هر دو هدف دست پیدا می کنند. نتیجه نهایی یک تصویر چشم گیر است، که باعث افزایش علاقه مصرف کنندگان به محصول می شود.

ما در تیم خود به صورت حرفه ای از محصولات شما بطوریکه جذاب و تاثیرگذار دیده شوند، عكاسی صنعتی و تبليغاتی انجام می دهیم، برای دیدن برخی از نمونه کارهای ما مقاله ی عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی را مشاهده نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *