اهمیت کاتالوگ در تبلیغات

اهمیت کاتالوگ در تبلیغات

همه ما از کاتالوگ برای معرفی محصولات و خدماتمان استفاده می کنیم، اما آیا متوجه اهمیت کاتالوگ در تبلیغات هستیم؟

کاتالوگ ها یکی از مهمان های همیشگی دنیای تبلیغات بوده و هستند. چرا؟ به همین سادگی : چون هیچ چیزی جای کاتالوگ را نمی تواند بگیرد. شاید این پاسخ ساده ترین پاسخی باشد که شما را متوجه اهمیت کاتالوگ در تبلیغات کند، اما آیا واقعاً متوجه اهمیت کاتالوگ در تبلیغات هستیم؟ اگر می توانید با اطمینان به این سوال پاسخ بدهید، خواندن این مقاله را به شما هم پیشنهاد می کنیم.

 

دلیل اهمیت کاتالوگ در تبلیغات چیست؟

کاتالوگتان را نگاه کنید. بر اساس تعریف کاتالوگ این همان چیزی است که شما برای معرفی محصولات و یا خدماتتان از آن استفاده می کنید. مخاطبانتان را تصور کنید. آن ها کاتالوگ شما را نگاه می کنند و از طریق آن با محصولات و یا خدمات شما آشنا می شوند.

این یک تراژدی تکراری است از نقشی که کاتالوگ در دنیای مارکتینگ و تبلیغات ایفا می کند، اما همه چیز به همین سادگی نیست.

چیزی که باعث اهمیت کاتالوگ در تبلیغات می شود، این است که شما چگونه خودتان، برندتان، طرز فکرتان، کیفیت و اعتبار محصول و یا خدماتتان و … را معرفی می کنید؟ کاتالوگ شما چه به صورت چاپی باشد چه دیجیتالی، نماینده شما است در لحظه ارتباط با مخاطب.

 

نکاتی کلیدی در طراحی کاتالوگ

  • آیا کاتالوگ شما ( فارغ از اینکه فیزیکی است یا دیجیتالی ) در خور برندتان است؟
  • آیا وقتی اعتماد مخاطب شما، وقتی کاتالوگتان را مشاهده می کند، جلب می شود؟
  • آیا به بهترین شکل ممکن با محصولات و یا خدمات شما ارتباط برقرار می کند؟
  • آیا تصویر کلی کسب و کار شما به درستی و به بهترین شکل به تصویر کشیده شده است؟
  • آیا کاتالوگ شما توانسته ارزش افزوده ای برای شما، پیش چشمان مخاطبانتان ایجاد کند؟

 

اهمیت کاتالوگ در تبلیغات و بازاریابی شما آنجایی مشخص می شود که بتوانید به این سوال ها، پاسخ قاطع بلی بدهید.

 

اهمیت کاتالوگ در بازاریابی و فروش

 

اهمیت کاتالوگ به عنوان یک ابزار بازاریابی

میزان اهمیتی که شما به کاتالوگ خود می دهید، مثل این است که، شما چقدر خود را برای یک لحظه مهم و سرنوشت ساز آماده کرده باشید. لحظه قضاوت شما توسط مخاطب.

کاتالوگ شما به هر شکلی که باشد چه چاپی و چه یکی از انواع کاتالوگ الکترونیکی آیا فارغ از هر بحث دیگری توانسته در چشم مخاطب چشم نواز و لذت بخش باشد؟ هنوز وقتی به نمایشگاه های تجاری سر می زنیم، کاتالوگ هایی را می بینیم که بر خلاف اسم پر آوازه برند، از مشاهده کاتالوگ آن ها متعجب می شویم. این موضوع حتی در بسیاری از کاتالوگ های الکترونیکی مورد استفاده هم صادق است. از طراحی های ضعیف و غیر هماهنگ با برند تا دیگر فاکتورهای مهم در یک کاتالوگ تجاری.

 

امیدواریم توانسته باشیم به بهانه اهمیت کاتالوگ در تبلیغات شما را متوجه اهمیت لحظه ارتباط و لحظه قضاوت شما توسط مخاطبانتان کرده باشیم. اگر به اهمیت کاتالوگ و کاری که قرار است در فضای تبلیغات و بازاریابی برای شما انجام دهد پی برده اید، پس برای آن چیزی که قرار است به مخاطبانتان نشان بدهید، اهمیت دهید.

اگر به اهمیت کاتالوگ در تجارتتان پی برده‌اید پیشنهاد می کنیم که بازاریابی و فروش توسط کاتالوگ را با اسمارت کاتالوگ به عنوان استانداردترین نسل از کاتالوگ های الکترونیکی تجربه کنید و از مزایا و منافع آن در کسب و کارتان بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *