آموزش سوم: ایجاد انباشتگی

ایجاد انباشتگی

روش ایجاد انباشتگی در ارائه کاتالوگ ها یکی از روش های سنتی و معمول استفاده از کاتالوگ می باشد. به عبارت دیگر استفاده از این روش، عمومی ترین و اصلی ترین روش در انتشار کاتالوگ های چاپی بوده و هست. اما آیا این روش از استفاده از کاتالوگ برای اسمارت کاتالوگ هم صادق و کارا است ؟

 

تعریف و نحوه ایجاد انباشتگی

انباشتگی به معنای انبار کردن، تجمیع کردن است و ایجاد انباشتگی با کاتالوگ یعنی قراردادن کاتالوگ در دسترس عموم. قطعاً در کسب و کارتان فضاهایی را می شناسید که می دانید مخاطب شما در آنجا در رفت و آمد است. مثلاً فروشگاه ها، وسایل حمل و نقل عمومی. شما می توانید تعداد مورد نظری از کاتالوگ های خود را در این مکان ها در دسترس عموم قرار دهید، به این کار انباشتگی کاتالوگ می گویند.

قطعاً این کار را در جاهایی مانند داروخانه ها، هایپرمارکت ها، شعب بانک ها و … دیده اید. امروز با داشتن اسمارت کاتالوگ علاوه بر فضاهای فیزیکی و واقعی، می توانید به فضاهای مجازی و اینترنتی خود هم بیشتر فکر کنید و در تمام آن ها ایجاد انباشتگی کنید.

 

شناسایی مکان های مناسب برای انباشتگی

در گذشته وقتی از کاتالوگ های چاپی استفاده می کردید، تعداد پایگاه هایی که می بایست در آن انباشتگی کاتالوگ ایجاد می کردید، چالش بزرگی به حساب می آمد؛ چون تیراژ کاتالوگ و عوامل دیگر آن برای شما محدودیت های فراوانی را ایجاد می کرد.

اکنون که اسمارت کاتالوگ در اختیار دارید، می توانید بی نهایت پایگاه انباشتگی اختیار کنید و در همه ی آن ها، اسمارت کاتالوگ خود را در دسترس مخاطبان خود قرار دهید. اما سوال مهم این است که کجا؟ اساساً کلیه پایگاه های انباشتگی را می توان در دو گروه اصلی تقسیم کرد:

  1. فضاهای الکترونیکی
  2. فضاهای فیزیکی و غیر مجازی

 

از فضاهای الکترونیکی خود شروع کنید

وب سایت خودتان اولین جایی است که می بایست در آن ایجاد انباشتگی صورت گیرد. برای همین از مدیر وب سایت خود بخواهید که بخشی را برای ارائه اسمارت کاتالوگ در وب سایتتان در نظر بگیرد. شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید. به عنوان عمومی ترین و پر مخاطب ترین شبکه اجتماعی از صفحه اینستاگرام کسب و کارتان شروع کنید. برای اینکار یک پوستر مناسب به همین منظور ( دانلود اسمارت کاتالوگ ) طراحی کنید و لینک دانلود اسمارت کاتالوگ را در آن وارد نمایید.

حتماً این استوری را به یکی از هایلایت های پیج تبدیل کنید تا همیشه در دسترس مخاطبان و بازدید کنندگان تان باشد. یک کاور زیبا برای جلب توجه کاربران می تواند بسیار موثر باشد. ایمیل های ارسالی شما هم می توانند یک فضای مناسب برای ایجاد انباشتگی باشند. برای اینکار لینک دانلود اسمارت کاتالوگ خود را به عنوان signature در ایمیل خود تعریف کنید تا همه ایمیل های ارسال شما بتوانند به صورت اتوماتیک به پیشخوانی برای ارائه اسمارت کاتالوگ تبدیل شوند. درج signature اسمارت کاتالوگتان در ایمیل های Auto Reply هم جذابیت های بالایی می تواند داشته باشد.

 

فضاهای الکترونیکی میزبان را پوشش دهید

قطعاً فضاهایی هستند که مالکیت آن ها مربوط به شما نیست، اما ایجاد انباشتگی در آن ها بسیار کارا و موثر می باشد. ارائه اسمارت کاتالوگ در وب سایت ها و یا فضاهایی که در مورد شما صحبت می کنند، بسیار موثر خواهد بود اگر در آن ها توسط اسمارت کاتالوگ انباشتگی ایجاد شده باشد.

 

ایجاد انباشتگی در فضاهای فیزیکی مانند نمایشگاه ها و شوروم ها و یا شعب فروش و … توسط اسمارت کاتالوگ بسیار ساده و کم هزینه خواهد بود. در مقاله بعدی با عنوان “انتشار مبتنی بر مکان اسمارت کاتالوگ” شما را در جریان نحوه انجام این کار قرار خواهیم داد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *